5 Copywriting technieken die van invloed zijn op SEO

Het is gemakkelijk om de fout te maken te denken dat copywriting en zoekmachineoptimalisatie (SEO) twee verschillende dingen zijn. Copywriting is voor de gebruiker; het gaat erom dat ze actie ondernemen. SEO is voor zoekmachines; het gaat erom een ​​beroep te doen op hun algoritmen. In werkelijkheid werken copywriting en SEO echter samen bij een contentbureau. Houd de volgende SEO copywritingtechnieken en tips in gedachten bij het schrijven voor jouw website.

Schrijf eerst voor de gebruiker

Als we aan uitbesteden van SEO denken, denken we aan trefwoordonderzoek en inhoudslengte, maar de algoritmen van zoekmachines zijn geëvolueerd. Zoekmachines geven meer om de autoriteit van uw inhoud. Ze willen weten of mensen je inhoud vertrouwen. En hoe win je dat vertrouwen? Door je te focussen op je lezers. Deze praktijk zal de leesbaarheid verbeteren en uw inhoud natuurlijker en aantrekkelijker maken, wat zowel lezers als zoekmachines leuk vinden. Op hun beurt zullen mensen op natuurlijke wijze naar je teruglinken, omdat de zoekmachines aangeven dat jouw inhoud betrouwbaar is.

 

Bovendien zijn zoekmachines slimmer geworden. Jaren geleden zouden ze resultaten retourneren met de exacte zoekwoorden waarnaar jij op zoek was. Tegenwoordig realiseren ze zich dat iemand die op 'mobiele telefoon' zoekt evengoed kan profiteren van resultaten op 'smartphone' of 'mobiele telefoon'. Je hoeft geen zoekwoorden in jouw inhoud te proppen om voor een bepaalde term te ranken. Sterker nog, je kunt hiervoor bestraft worden. Dus hoewel zoekwoorden er nog steeds toe doen, gaat het meer om relevantie dan om zoekwoorddichtheid, en als jij eerst voor jouw doelgroep schrijft, betekent dit dat deze relevante zoekwoorden op natuurlijke wijze voorkomen.

Let op de lengte van de inhoud

De lengte van de inhoud is belangrijk voor uw gebruikers en dat betekent dat het belangrijk is voor zoekmachines. Volgens de American Marketing Association presteren langere artikelen tussen 1.200 en 1.500 woorden gemiddeld beter in zoekmachines. Andere experts hebben gesuggereerd dat je misschien nog langer wilt gaan en minimaal 1500 woorden wilt schieten.

 

Het is echter belangrijk om te begrijpen waarom die trend optreedt. Google heeft verklaard dat ze de woorden op een pagina niet echt tellen en gebruiken als een rangschikkingsfactor. De lengte van de inhoud kan echter op andere manieren van invloed zijn op SEO door:

- Het verstrekken van meer trefwoorden, subkoppen en afbeeldingen voor zoekmachine-bots om te crawlen.

- Het verhogen van de tijd die gebruikers op de site doorbrengen, wat aan zoekmachines laat zien dat jouw inhoud betrouwbaar is.

- Meer waarde bieden aan de lezer, wat betekent dat jij meer shares en links naar jouw inhoud krijgt.

 

Dat gezegd hebbende, houd altijd de gebruiker in gedachten. Langere blogpostartikelen presteren misschien goed, maar dezelfde lengte voor jouw startpagina of over pagina kan ontmoedigend lijken. Die langere artikelen die goed scoren in zoekmachines slagen er niet alleen in op basis van hun lengte; ze bereiken de top door nuttige informatie in hun woordentelling te plaatsen.